مرکز آمار ایران در گزارش جدید خود، از دو رقمی شدن دوبارهٔ نرخ بیکاری در کشور در پاییز سال جاری و افزایش این شاخص به ۱۰.۵ درصد خبر داد. نرخ بیکاری در تابستان گذشته یک درصد کمتر یعنی ۹.۵ درصد بود.
براساس این گزارش، که روز پنجشنبه در وبسایت مرکز آمار ایران منتشر شد،تعداد بیکاران کشور در فصل پاییز گذشته دو میلیون و ۵۲۰ هزار نفر بوده است.
مرکز آمار ایران، کسانی را افراد شاغل به حساب می آورد که «حداقل، یکساعت در هفته» کارکرده باشند. در حالی که پیش از دولت احمدی نژاد، کسانی شاغل به حساب می آمدند که دستکم دو روز در هفته کار کرده باشند.
براساس این آمار، نرخ بیکاری در میان جوانان ۱۵ تا ۲۴ ساله نزدیک به ۲۶درصد و در میان جوانان ۱۵ تا ۲۹ ساله نزدیک به ۲۲ درصد است.