حسن روحانی برخی مخالفان مذاکرات هسته‌ای را متهم کرد که در حال «ضربه زدن به منافع ملی» هستند

حسن روحانی رئیس جمهوری ایران روز شنبه از عملکرد دیپلمات‌های ایرانی در مذاکرات هسته‌ای دفاع کرد و برخی مخالفان مذاکرات هسته‌ای را متهم کرد که در حال «ضربه‌زدن به منافع ملی» هستند.

آقای روحانی که در جشنواره فارابی سخن می‌گفت، درباره عملکرد ایران در مذاکرات هسته‌ای گفت: «ما دیپلمات‌های بسیار مجربی را امروز در اختیار داریم و شما می‌بینید که تیم مذاکره کننده ما در برابر گروه 1+5 که شش کشور قدرتمند هستند می‌ایستد و حرف سیاسی و حقوقی و فنی می‌زند که این برای کشور ما افتخاری قلمداد می‌شود.»

وی افزود: «حالا ممکن است ایراد بگیرند و بگویند تند و کند راه رفته، کت‌اش کج بوده و یا عینکش طوری بوده است. اینها حرف نشد. ما به دیپلمات‌های شجاعمان اعتماد می‌کنیم

اخیرا محموادجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران به مجلس احضار شده و به گفته رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس، یکی از دلایل اظهار آقای ظریف، قدم زدن او با جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در شهر ژنو است.

حسن روحانی در واکنش به انتقادها افزود: «در مذاکرات می‌بینیم که آن طرفی‌ها برای جمع خودشان کف می‌زنند ولی معلوم نیست این طرفی‌ها چه می‌کنند. حتی گاهی این طرفی‌ها برای آن طرفی‌ها کف می‌زنند.»

ایران و گروه ۵+۱ تا روز دهم تیرماه سال آینده فرصت دارند که بر سر چگونگی اجرای برنامه هسته‌ای ایران به یک توافق نهایی دست یابند.