واتیکان همچنان به سفیر پیشنهادی همجنسگرای فرانسه واکنشی نشان نداده است

مقام‌های وزارت خارجه فرانسه می‌گویند که با گذشت سه ماه از معرفی لورن استفانی دیپلمات همجنسگرای فرانسوی به عنوان سفیر پیشنهادی این کشور در واتیکان پاریس هنوز منتظر چراغ سبز از جانب رم هستند.

یک منبع مطلع در رم که نخواسته نامش فاش شود به خبرگزاری فرانسه گفته است که چنین تاخیری غیر عادی است. اما در صورت نپذیرفتن سفیر پیشنهادی، واتیکان می‌تواند از پاسخ دادن و ارایه توضیحات در این خصوص خودداری کند.

وزارت خارجه فرانسه از این دیپلمات همجنسگرای کاتولیک که 55 سال دارد به عنوان یکی از بهترین دیپلمات‌های فرانسوی نام برده است. یک منبع نزدیک به فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری این کشور، نیز به خبرگزاری فرانسه گفته که آقای استفانی مورد تایید رییس جمهوری این کشور است.

این درحالی است که خبرگزاری رویترز می‌نویسد که با انتخاب پاپ فرانسیس به عنوان رهبر کاتولیک‌های جهان، او با لحن همدلانه تری با همجنسگرایان سخن گفته اما تغییری در سیاست‌های کلی واتیکان نسبت به همجنسگرایان رخ نداده است.

هشت سال پیش نیز فرانسه، یک دیپلمات همجنسگرا را به عنوان سفیر پیشنهادی‌اش به واتیکان معرفی کرد اما هرگز پاسخی از سوی واتیکان دریافت نکرد.