وزیر خارجه آمریکا می‌گوید رمادی در هفته‌های آینده می‌تواند بازپس گرفته شود

جان کری وزیر امورخارجه آمریکا که در سئول به سر می برد، در واکنش به تصرف کامل شهر رمادی به دست گروه حکومت اسلامی گفت با وجود از دست رفتن رمادی او مطمئن است که مرکز استان الانبار در هفته‌های آینده می تواند باز پس گرفته شود.

به گزارش آسوشیتدپرس، آقای کری با تاکید بر این موضوع که به مبارزه با گروه حکومت اسلامی اطمینان دارد، راه مبارزه با گروه های تروریستی را راهی طولانی دانست و گفت این راه در استان الانبار به دلیل اینکه نیروهای امنیتی شکل نگرفته اند، دشوارتر است.

مُهَنَّد هَیمور ، سخنگوی استاندار الانبار، شامگاه یکشنبه تایید کرد که رمادی،‌ مرکز این استان، به طور کامل به تصرف گروه حکومت اسلامی درآمده است.

همچنین به گزارش رویترز وزارت دفاع آمریکا- پنتاگون که در ابتدا موقعیت رمادی را متغیر و چالش برانگیز ارزیابی کرده بود، ساعاتی بعد برتری نظامی گروه حکومت اسلامی را در مرکز استان الانبار تایید کرد.

پنتاگون همچنین وعده داده است که نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا ازنیروهای نظامی عراقی برای بازپس گیری رمادی پشتیبانی خواهند کرد.

حملات گروه حکومت اسلامی به شهر رمادی از سه روز پیش شدت یافت و روز جمعه این شهر سقوط کرد. همزمان ارتش آمریکا اعلام کرد که هواپیماهای ائتلاف در شبانه‌روز گذشته هفت حمله در اطراف رمادی انجام داده اند.