ایهود باراک می گوید نتانیاهو در سال های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ قصد حمله به ایران را داشت

ایهود باراک وزیر دفاع سابق اسراییل می گوید که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این کشور درسال های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ قصد حمله به تاسیسات هسته ای ایران را داشته است، اما فرمانده ارتش اسراییل و سایر وزرا مانع این اقدام شده اند.

آقای باراک که جمعه شب در یک برنامه ضبط شده از شبکه دوی اسراییل صحبت می کرد، گفت او و آقای نتانیاهو در پنج- شش سال گذشته موقعیت های متعددی را برای حمله هوایی به تاسیسات اتمی ایران بررسی کرده اند.

به گفته نخست وزیر سابق اسراییل، در سال ۲۰۱۰ گابی اشکنازی فرمانده وقت ستاد کل فرماندهی و عملیات ارتش اسرائیل با ذکر این دلیل که ارتش این کشور آمادگی ندارد، آن ها را از اجرای عملیات نظامی علیه ایران برحذر داشته بود.

ایهود باراک همچنین خاطر نشان کرد که در سال ۲۰۱۱ نیز موشه یعلون و یووال اِستاینیتز، دوتن از اعضای کابینه اسراییل از این طرح حمایت نکردند.

این گفته های وزیر دفاع سابق اسراییل ، واکنش موشه یعلون و یووال استاینتیز را به دنبال داشته است . آقای استاینتیز بدون ذکر جزییات بیشتر، پخش این گفت و گو را مساله ای جدی دانسته است. موشه یعلون نیز گفته های ایهود باراک را به دور از دقت و غیر منصفانه توصیف کرد.