آژانس بین المللی انرژی اتمی:ایران احتمالا بخش تازه ای به تاسیسات نظامی پارچین افزوده است

خبرگزاری رویترز به نقل از گزارش تازه آژانس می نویسد که به نظر می آید ایران یک بخش تازه به تاسیسات نظامی پارچین افزوده است که پس از ماه خرداد ساخته شده است.

در این گزارش محرمانه آژانس آمده است که از زمان گزارش پیشین این نهاد بین المللی که در ماه مه (‌خرداد) ‌منتشر شد، در یکی از نقاط پارچین، آژانس از طریق تصاویر ماهواره ای شاهد حضور خودروها، تجهیزات و احتمالا وسایل ساخت و ساز است. این اطلاعات می افزاید که یک ساختمان تازه نیز در کنار ساختمانی که از پیش بوده، ساخته شده است.

پیشتر انستیتوی علم و امنیت در آمریکا نیز در این‌باره گزارش داده بود و گفته بود که این فعالیت‌ها احتمالا به منظور پاکسازی پارچین پیش از بازرسی‌های بین‌المللی صورت می‌گیرد.

گزارش این موسسه تحقیقاتی واکنش نمایندگی جمهوری اسلامی در نیویورک را به دنبال داشت که آن را «سناریویی» نامید که «در گذشته بارها تکرار شده و هر بار واهی بودن آنها به اثبات رسیده است».

ایران و آژانس در روز ۲۳ تیرماه بر سر یک نقشه راه برای شفاف سازی از اقدامات پیشین و کنونی توافق کردند که حال به گزارش رویترز در گزارش آژانس آمده است که « اجرای به موقع و کامل اقدامات در توافق، لازمه روشن شدن ِ موضوع مرتبط به این مکان در پارچین است».