ایران سرپرست سفارت عربستان سعودی را به وزارت خارجه احضار کرد

در واکنش به اعدام شیخ نمر باقر النمر، سرپرست سفارت عربستان در تهران بعدازظهر شنبه به وزارت خارجه ایران احضار و مراتب اعتراض جمهوری اسلامی ایران به وی ابلاغ شد. به گزارش خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه ایران، مراتب اعتراض جمهوری اسلامی را در این زمینه به «اسحاق العُرینی» ابلاغ کرد.

این خبرگزاری همچنین گزارش داد که عصر شنبه حدود ۱۰۰ تن از ُطلاب، در تجمعی اعتراضی در مقابل سفارت عربستان در تهران، شعارهایی علیه خاندان «آل سعود» سر دادند.

روابط عمومی سپاه پاسدران ایران نیز با انتشار بیانیه‌ای تند ضمن محکوم کردن اعدام شیخ نمر باقر النِمر، تاکید کرده است که مقامات سعودی هزینه این اقدام را پرداخت خواهند کرد. همچنین حسین سبحانی نیا، نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از نامه این کمیسیون به وزارت امور خارجه برای کاهش تعداد کارکنان سفارت و کنسولگری عربستان در ایران خبر داد.

عربستان سعودی روز شنبه اعلام کرد شیخ نمر باقر النمر، روحانی منتقد شیعه را به اتهام دست داشتن در آشوب و نارامی در این کشوراعدام کرده است.

به‌ گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، روز شنبه در عربستان ۴۷ نفر به اتهام شرکت در عملیات تروریستی اعدام شدند که ازاین تعداد ۴ نفر شیعه و بقیه اعدام شدگان از گروه‌های سنی بودند که به گفته مقامات عربستان مرتکب جرائم تروریستی شده بودند.