اکبر هاشمی رفسنجانی: ردصلاحیت‌ها می‌تواند به نظام آسیب بزند

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام یک‌بار دیگر از ردصلاحیت‌ نامزدهای انتخابات هفتم اسفند انتقاد کرد و گفت، برخی از مشکلاتی که در این زمینه، به گفته او، می‌تواند به جمهوریت نظام آسیب بزند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، اکبر هاشمی رفسنجانی روز جمعه در سخنانی در حسینیه جماران در تهران گفت، برخلاف کنار گذاشته‌شدن نیروهای زیاد از انتخابات مجلس شورای اسلامی، اما اصلاح‌طلبان و نیروهای نزدیک به دولت حدود ۲۰۰ تن را در سراسر ایران معرفی کرده‌اند.

آقای هاشمی رفسنجانی همچنین گفت: در مجلس خبرگان هم بیش از ۶۰ تن معرفی شدند که او امیدوار است چهره‌های مشهورِ رد صلاحیت‌‌شده، کمک کنند تا این افراد گمنام بتوانند در انتخابات موفق شوند.

وی که نامزد پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان است، چندی پیش در فیلم تبلیغاتی‌اش اعلام کرد که «بُعد اسلامیت و بُعد جمهوریت» نظام جمهوری اسلامی ایران به گفته او،‌ در سال‌های اخیر تضعیف شده است.

تعداد زیادی از نامزدهای اصلاح‌طلبان، شخصیت‌های مستقل و برخی از اصولگرایان از طرف شورای نگهبان ردصلاحیت شده‌اند. در این میان، ‌آیت الله علی خامنه‌ای،‌ رهبر جمهوری اسلامی، ‌از عملکرد شورای نگهبان دفاع کرده است.