ارتش کره شمالی به‌حالت آماده‌باش درآمد

به‌گزارش خبرگزاری رویترز، ستاد مشترک نیروهای مسلح کره ‌شمالی اعلام کرده است که قوای نظامی‌اش برای انجام حمله پیشگیرانه در برابر رزمایش مشترک کره جنوبی و آمریکا به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.

در بیانیه ستاد مشترک نیروهای مسلح کره شمالی آمده است که در شرایط کنونی، نیروهای پیونگ‌یانگ برای انجام حمله علیه به نوشته این بیانیه، «گروه‌های متخاصم» در رزمایش سئول آمادگی کامل دارند. ستاد مشترک نیروهای مسلح کره شمالی تصریح کرده است که «صبر ارتش کره شمالی در حال سرآمدن است».

یک روز پیش، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، آمریکا را متهم کرده بود که برنامه سامانه دفاع موشکی‌ این کشور در کره جنوبی با ابعاد تهدید کره شمالی متناسب نیست. او همچنین گفته بود مواضع مسکو و پکن درباره این موضوع یکسان است.

آمریکا و کره جنوبی ۱۷ اسفند ماه رزمایش بزرگی را در سواحل شبه‌جزیره کره آغاز کردند. دو روز بعد یک فرمانده ارشد ارتش آمریکا، گفت سه فروند از بمب‌افکن‌های اتمی فوق‌پیشرفته آن کشور، به منطقه آسیا-اقیانوس‌آرام می‌روند. کیم جونگ‌اون رهبر کره شمالی هم به مقام‌های آن کشور دستور داد خود را برای انجام آزمایش‌های هسته‌ای جدید آماده کنند.