رییس پلیس تهران از فعالیت هفت‌هزار مامور نامحسوس پلیس امنیت اخلاقی در پایتخت خبر داد

حسین ساجدی نیا رییس پلیس تهران روز دوشنبه از ساماندهی و فعالیت هفت هزار مامور نامحسوس پلیس امنیت اخلاقی در پایتخت ایران خبر داد.

به گفته این مقام انتظامی تهران، این هفت هزار مامور نامحسوس درصورت مشاهده مواردی چون «مزاحمت برای نوامیس، آلودگی صوتی، کشف حجاب در خودرو و حرکات نمایشی در خیابان» آن را به پلیس گزارش می‌دهند.

به گفته آقای ساجدی نیا این اقدام با فرستادن شماره ماشین خاطیان از طریق پیامک به مرکز پلیس امنیت اخلاقی انجام می‌شود و سپس از این افراد خواسته می شود به پلیس مراجعه کنند.

رییس پلیس تهران هشدار داده است که این ماموران نامحسوس «حق برخورد با شهروندان را ندارند» و « تنها پلیس به شکل محسوس و با لباس نیروی انتظامی حق برخورد با شهروندان خاطی را دارد».

این خبر در حالی اعلام شد که از روز شنبه ۲۸ فروردین، فعالیت گشت‌های ارشاد نیروی انتظامی با هدف برخورد با آنچه بدپوششی و کشف حجاب خوانده شد بار دیگر در تهران از سر گرفته شد. به گزارش ایسنا، برخورد ماموران گشت‌های امنیت اخلاقی «با مصادیق بدپوششی تنها محدود به بانوان نبوده و با پسران و مردانی که لباس‌های نامناسب بر تن کنند نیز برخورد می‌شود».