مفتی اعظم عربستان سعودی می گوید رهبران ایران مسلمان نیستند

عبدالعزیر الشیخ ، مفتی اعظم عربستان سعودی گفته است رهبران ایران مسلمان نیستند و سنی ها را دشمن خود می دانند. سایت خبری " عرب نیوز " گزارش داده است که مفتی اعظم عربستان در یک گفتگوی تلفنی با روزنامه "مکه " حمله لفظی آیت الله خامنه ای به عربستان و انتقاد او از چگونگی برگزاری مراسم حج را غیر منتظره ندانسته است.

رهبر جمهوری اسلامی در نامه ای که روز دوشنبه خطاب به مسلمانان جهان منتشر کرد با اشاره به عدم حضور زانران ایرانی در مرام حج امسال از آنان خواست "گریبان حکام عربستان را رها نکنند وفکری اساسی برای مدیریت حرمین و مساله حج بکنند."

در واکنش به اظهارات مفتی اعظم عربستان محمد جواد ظریف ، وزیر امور خارجه ایران در یک پیام توییتری نوشت " البته که هیچ شباهتی بین اسلام ایرانیان و بیشتر مسلمانان با افراط گرایی متعصبانه ای که مفتی اعظم وهابی و بانیان سعودی تروریسم ، تبلیغ می کنند، وجود ندارد. "

تنش لفظی بین رهبران ایران و عربستان در روزهای اخیر بار دیگر شدت گرفته است. روابط بین دو کشور بدنبال اعدام شیخ نمر در عربستان ، حادثه منا و حمله به سفارت عربستان در تهران به پایین ترین سطح خود در نیم قرن اخیر رسیده است.