مناظره نامزد‌های انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا با تمرکز بر روی سیاست‌های اقتصادی دو نامزد آغاز شد

مناظره انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا بین هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ ساعت ۹ شب به وقت محلی در دانشگاه «مانموث» نیویورک آغاز شد و ۹۰ دقیقه به طول انجامید. در بخش نخست مناظره دو نامزد دیدگاه‌های اقتصادی خود را بیان کردند.

آقای ترامپ در این مناظره خانم کلینتون را متهم کرد که، به گفته او، ۳۰ سال است هیچ اقدامی برای درمان اوضاع کشور انجام نداده است. نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا گفت سیاست‌های کنونی موجب شده که مشاغل از آمریکا به بیرون مرزها، از جمله چین و مکزیک، منتقل شوند. آقای ترامپ همچنین گفت ما باید قراردادهای تجاری با سایر کشورها را بازنگری کنیم . وی همچننین گفت مالیات‌ها را از ۳۵ درصد به ۱۵ درصد می رساند . آقای ترامپگفت وقت آن رسیده که کشور را کسی اداره کند که پول و ثروت را می شناسد.

در مقابل سخنان دونالد ترامپ، هیلاری کلینتون نامزد دمکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در مناظره دیشب گفت کشور نیاز به اقتصادی دارد که تنها متعلق به طبقات بالای جامعه نباشد. خانم کلینتون حمایت از کسب و کارهای کوچک، فناوری، انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر و دستمزد برابر برای زنان را از رئوس سیاست‌های خود خواند.

هیلاری کلینتون دونالد ترامپ را به فرار مالیاتی متهم کرد و گفتآقای ترامپ دستمزد برخی کسانی را که برای وی کار کرده اند پرداخت نکرده است . خانم کلینتون گفت برنامه اقتصادی ترامپ سه و نیم میلیون شغل را از بین خواهد برد در حالی که برنامه دمکرات‌ها می تواند ۱۰ میلیون شغل ایجاد کند.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ۱۸ آبان ماه امسال برگزار می‌شود.