مراسم خاکسپاری شیمون پرز روز جمعه با شرکت شماری از رهبران جهان برگزار می شود

وزارت خارجه اسرائیل اعلام کرده است که مراسم خاکسپاری شیمون پرز ، رئیس جمهور سابق آن کشور روز جمعه با شرکت شماری از رهبران جهان برگزار خواهد شد. سخنگوی وزارت خارجه اسرائیل گفته است که رهبران آمریکا ،کانادا، پاپ فرانسیس ، رهبر کاتولیکهای جهان ، پرنس چارلز ، ولیعهد بریتانیا و بسیاری از شخصیتها و رهبران کشورهای مختلف در این مراسم شرکت خواهند کرد.

شیمون پرز، رئیس جمهوری سابق اسراییل و برنده جایزه صلح نوبل بامداد چهارشنبه پس از دو هفته بستری بودن در بیمارستان درگذشت . آقای پرز در سال ۱۹۹۴به دلیل نقشی که در توافق صلح اسرائیل با فلسطینی ها داشت همراه با اسحاق رابین نخست وزیر وقت اسراییل و یاسر عرفات رهبر فلسطینی ها، برنده جایزه صلح نوبل شد.

ساعاتی پس از درگذشت او بسیاری از رهبران جهان پیامهای همدردی و تقدیر از فعالیتهای صلح دوستانه اش فرستادند. اما گروه حماس که کنترل نوار غزه را در دست دارد او را یک "جنایتکار " خوانده وگفته است مردم فلسطین از مرگ او خوشحال هستند. محمود عباس ، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی درگذشت پرز را به خانواده او تسلیت گفته و رئیس جمهور سابق اسرائیل را مردی شجاع در رسیدن به صلح پایدارخوانده است.