نشست وزیران خارجه ایران، روسیه و سوریه امروز در مسکو برگزار می شود

نشست سه جانبه وزیران خارجه ایران، روسیه و سوریه برای آنچه بررسی آخرین تحولات منطقه و سوریه عنوان شده، امروز در مسکو برگزار می شود .

قرار است محمد جواد ظریف، سرگئی لاوروف و ولید معلم از جمله درباره راه‌اندازی یک فرآیند سیاسی برای پایان دادن به جنگ داخلی سوریه گفت‌وگو کنند. همزمان ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، روز پنج‌شنبه اعلام کرد برخلاف سوریه، مسکو برای دخالت نظامی در عراق و لیبی برنامه‌ای ندارد.

از دیگر سو رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه، گفتهاست به آمریکا پیشنهاد داده است در عملیاتی مشترک شهر رقهمرکز حکومت گروه حکومت اسلامی، را از نیروهای داعش پاکسازی کنند. آقای اردوغان خبر داد که در گفت‌وگوی تلفنی با باراک اوباما تاکید کرده که شرکت نیروهای کُرد در این عملیات را نخواهد پذیرفت.

در خبری دیگردرباره بحران سوریه، کشتی‌های جنگی روسیه که در حرکت به سویدریای مدیترانه و آب های سوریه هستند از سوختگیری در اسپانیا صرفنظر کرده و قرار است در شمال آفریقا سوخت گیری کنند.

و آخرین خبر درباره بحران سوریه اینکه در پی بمباران دبستانی در استان ادلب سوریه، بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل گفته در صورت اثبات عمدی بودن، این اقدام جنایتی جنگی تلقی خواهد شد. آمریکا می‌گوید روسیه مسئول این حمله مرگبار بوده است. روسیه نقش داشتن در این بمباران را رد کرده است. دو روز پیش دست‌کم ۲۲ کودک و شش آموزگار در این حمله کشته شدند.