وزارت دفاع آمریکا از نشانه روی قایق سپاه پاسداران به سوی بالگرد آمریکایی در خلیج فارس خبر داد

برخی منابع خبری می‌گویند که روز شنبه در تنگه هرمز یک قایق کوچک سپاه پاسداران، تیربار خود را به سوی یک بالگرد آمریکایی نشانه گرفته است.

خبرگزاری رویترز شامگاه دوشنبه به نقل از دو مقام وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون) گزارش داد که خدمه یک بالگرد آمریکایی روز شنبه در حال عبور از تنگه هرمز متوجه شدند که یک قایق کوچک و تندروی سپاه پاسداران تیربارش را به سوی این بالگرد نشانه گرفته است.

این دو مقام وزارت دفاع آمریکا که خواستند نامی از آنان برده نشود، این اقدام قایق ایرانی را «نا امن، غیر حرفه ای و تحریک آمیز» توصیف کردند.

با این حال این دو مقام پنتاگون به رویترز گفتند که خدمه بالگرد آمریکاییاین احساس را نداشتند که از سوی قایق سپاه پاسداران تهدید شدند.

تا لحظه نگارش این خبر مقامات رسمی در ایران به این خبر واکنش نشان نداده اند. پیش از این مقامات نظامی ایران اعلام کرده بودند که رفتار جمهوری اسلامی ایران در دریاهای آزاد در چارچوب مقررات بین المللی است.

دونالد ترامپ، رییس جمهوری منتخب آمریکا، در کارزار انتخاباتی خود گفته بود که با اقدام‌های به گفته او تحریک آمیز نیروهای نظامی ایران در خلیج فارس برخورد خواهد کرد .