شورشیان سوری و روسیه بر سر آتش بس در حلب به توافق رسیدند

گزارش ها حاکی است که شورشیان سوری با روسیه و ارتش سوریه بر سر آتش بس در حلب به منظور خروج آنها و غیر نظامیان محاصره شده در این شهر به توافق رسیدند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این آتش بس از شامگاه سه شنبه به وقت محلی آغاز شد و گفته می شود شورشیان و غیر نظامیانی که مایل به خروج از حلب هستند می توانند با اتوبوس به اِدلب منتقل شوند.

یکی از سخنگویان شورشیان در حلب به خبرگزاری رویترز گفت که مذاکره بر سر آتش بس با روسیه از روز دوشنبه آغاز شده بود و شرط نخست این آتش بس از سوی مخالفان مسلح، قطع بمباران هواپیماهای روسی بوده است.

یک مقام رسمی ترکیه نیز روز سه شنبه به خبرگزاری رویترز گفت در توافقی که با روسیه انجام گرفته ، شورشیان محاصره شده در شرق حلب می توانند با سلاح های سبک خود از این منطقه خارج شوند و غیر نظامیان نیز آزاد هستند که در شهر بمانند و یا به دیگر مناطق بروند. این مقام ترکیه ای اضافه کرده که روسیه و ترکیه با یکدیگر بر اجرای درست این آتش بس و توافق به دست آمده نظارت خواهند داشت.

همچنین «ویتالی چورکین» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد روزسه شنبه تایید کرد که گروه های مسلح طی ساعات آینده شرق حلب را ترک خواهند کرد.

به این ترتیب با خروج شورشیان مسلح از شرق حلب و تصرف کامل این شهر از سوی ارتش سوریه ، بزرگترین پیروزی برای نیروهای حامی حکومت بشار اسد در جنگ داخلیِ پنج ساله این کشور به دست می آید.