دیپلمات‌ها می‌گویند رییس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران هشدار داده است

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از دو دیپلمات در وین که نامشان فاش نشده، گزارش داده که یوکیا آمانو، رییس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، به ایران هشدار داده است که اگر عملیات غنی‌سازی را کند نکند، به زودی به سقف مقداری می‌رسد که برای ساخت بمب استفاده می‌شود.

ایران اما بارها اعلام کرده در پی ساخت سلاح هسته‌ای نیست.

یوکیا آمانو، رییس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در سفر به تهران اعلام کرده بود که ایران به تعهداتش برای غنی‌سازی محدود اورانیوم عمل کرده است.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت‌خارجه ایران هم روز دوشنبه گفت یوکیا آمانو با رضایت کامل از عملکرد ایران و پایبندی به تعهداتش، تهران را ترک کرده است.

بر اساس توافق هسته‌ای، ایران تولید اورانیوم غنی‌شده را به ۲۰ درصد محدود کرده است.

یوکیا آمانو رییس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز یکشنبه وارد تهران شد و با تعدادی از مقام‌های جمهوری اسلامی ازجمله حسن روحانی، رییس‌جمهوری، علی‌اکبر صالحی، رییس سازمان انرژی اتمی و محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران دیدار کرد.

سفر آقای آمانو به ایران درحالی انجام شد که مقام‌های ایرانی مصوبه کنگره آمریکا درباره تمدید قانون تحریم‌های ایران مشهور به آیسا را نقض توافق اتمی می‌دانند. مقام‌های آمریکا می‌گویند تمدید قانون تحریم‌های ایران مغایر با توافق هسته‌ای نیست و این تحریم‌ها از ۲۰ سال پیش وجود داشته است.