وزارت راه از دریافت ۳ ایرباس مسافربری تا پایان امسال خبر داد

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی ایران روز یکشنبه اعلام کرد براساس قرارداد اخیر ایران با شرکت ایرباس، این شرکت تا پایان امسال ۳ فروند هواپیمای مسافربری به ایران تحویل خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، اصغر فخریه‌کاشان در این باره گفت : یک فروند ایرباس ۳۲۰و دو فروند ایرباس دوربرد۳۳۰امسال تحویل ایران خواهد شد.

قائم مقام وزیر راه همچنین از سفر نمایندگان شرکت هواپیما سازیATR ایتالیا در هفته جاری به تهران خبرداد و افزود که قرارداد خرید قطعی۲۰ فروند هواپیما از این شرکت تا هفته آینده نیز به امضاء خواهد رسید.

آقای فخریه کاشان درباره چگونگی تأمین مالی خرید این هواپیماها گفت:«براساس قراردادی که امضا شده، ایران ایر ۱۵ درصد منابع مالی این هواپیماها را پرداخت خواهد کرد و ۸۵ درصد دیگر منابع مالی از طریق فایناس خارجی تأمین خواهد شد.»

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی، ارزش قرارداد ایران ایر با کمپانی ATR برای خرید ۲۰ فروند هواپیما را کمتر از ۵۰۰ میلیون دلار و ایرباس را کمتر از ۱۰ میلیارد دلار اعلام کرد.
هفته پیش شرکت ایران‌ایر و هواپیماسازی بوئینگ، قرارداد نهایی خرید ۸۰ هواپیما به ارزش بیش از ۱۶ میلیارد دلار را در تهران نهایی کردند.

ناوگان هوایی ایران، طی دهه‌های گذشته، به دلیل تحریم‌های مختلف به شدت کهنه شده و آسیب دیده است.