چهر‌های مختلف سیاسی، فرهنگی و لشکری در مراسم تدفین هاشمی رفسنجانی حضور یافتند

پیکر آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی، صبح روز سه‌شنبه در میان جمعیتی پرشمار از دانشگاه تهران به سوی آرامگاه آیت‌الله خمینی تشییع و به خاک سپرده شد.

خبرگزاری ایلنا به نقل از استاندار تهران، این جمعیت را دو و نیم میلیون نفر تخمین زده است. در میان این جمعیت گروه‌هایی با شعارهای متفاوتی حاضر بوده‌اند. شعارهایی نظیر «ننگ ما، ننگ ما، صدا و سیمای ما» و «یا حسین میر حسین»، «وصیت هاشمی، حمایت از خاتمی» و همچنین «این همه لشگر آمده، به عشق رهبر آمده» در ویدئوهای مربوط به مراسم خاکسپاری آقای هاشمی شنیده می‌شدند.

در میان جمعیت شرکت‌کننده چهره‌هایی سرشناش، از سیاست‌مداران گرفته تا چهره‌های سینمایی و فعالان مدنی نیز حضور داشتند. قاسم سلیمانی، حسین‌شریعتمداری، مصطفی تاج‌زاده و بهاره هدایت از جمله این چهره‌هایند که با خاستگاه‌های فکری مختلف در این مراسم حضور داشتند. بر اساس گزارش‌هایی از ایران، محمد خاتمی، رئیس‌جمهوری پیشین ایران از حضور در این مراسم منع شده و همچنین تصویری از حضور محمود احمدی‌نژاد در این مراسم موجود نیست.

همچنین تعدادی از مقام‌های خارجی نیز صبح امروز با حضور در سفارت‌خانه‌های ایران در کشورهای مختلف دفتر یادبود آیت‌الله هاشمی را امضا کردند. این دفتر در کشورهایی نظیر هندوستان، پاکستان، افغانستان، چین، ویتنام، ژاپن و ایرلند امضا شده است.