نشست کمیسیون مشترک ایران با کشورهای گروه پنج بعلاوه یک در وین پایان یافت

نشست کمیسیون مشترک ایران با کشورهای گروه پنج بعلاوه یک ، روز سه شنبه در وین به درخواست ایران برای بررسی آنچه که نقض برجام از سوی آمریکا با تمدید قانون آیسا خوانده شده ، برگزار شد.

آنطور که خبرگزاری ایرنا گزارش داده ،هیات ایرانی به ریاست عباس عراقچی، با ارائه مستندات حقوقی تمدید قانون آیسا را مغایر با تعهدات آمریکا در قالب برجام خوانده است.
این خبرگزاری اضافه کرده که هیات آمریکایی در این نشست اعلام کرده که با بعضی اقدامات حقوقی که از سوی دولت آمریکا انجام گرفته مشکلی برای ایفای تعهدات این کشور در برجام ایجاد نمی شود.
در همین حال خبرگزاری رویترز در پایان این نشست به نقل از یک دیپلمات ارشد روسیه گزارش داد که ایران تصمیم گرفته تا توافق هسته ای با قدرت های جهانی را با چالش روبرو نکند.

بر پایه این گزارش، عباس عراقچی به خبرنگاران گفته که فکر می کند نمایندگان گروه پنج بعلاوه یک در این نشست، نگرانی های جدی ایران را درباره تاثیر تمدید قانون آیسا درک کرده اند.

به دنبال تمدید قانون تحریم ها ی ایران درکنگره آمریکا، مقام‌های جمهوری اسلامی می‌گویند این اقدام به منزله «نقض» برجام است و آن‌ها در این خصوص سکوت نکرده و واکنش «مناسبی» خواهند داشت.
آیسا مخفف واژه های انگلیسی موسوم به «قانون تحریم های ایران» است