گفتگوهای سوریه با میانجیگیری سازمان ملل متحد در روز دوم در ژنو ادامه یافت

در روز دوم مذاکرات در زمینه یافتن راه‌حل سیاسی برای برون‌رفت از بحران سوریه، روز جمعه استفان دمستورا نماینده سازمان ملل متحد در این زمینه، راهکارهای مکتوبی را برای ادامه مذاکره در اختیار نمایندگان دو طرف سوری گذاشت.

خبرگزاری رویترز با اعلام این خبر می‌گوید به نظر نمی‌رسد که چشم‌اندازی برای دیدار دو جانبه طرفین سوری در آینده نزدیک وجود داشته باشد.

روز پنجشنبه برای اولین بار پس از سه سال نمایندگان دولت سوریه و مخالفان روبروی هم در مراسم افتتاحیه این مذاکرات شرکت کردند.

بشار جعفری نماینده دولت سوریه در این مذاکرات گفته است، گفتگوها با مقام‌های سازمان ملل‌متحد تنها متمرکز بر نحوه ادامه گفتگوها در روزهای آینده بوده است.

ناصر الحریری رییس گروه مذاکره کننده از سوی مخالفان سوری نیز با تایید اینکه آقای دمستورا کاغذی حاوی نحوه ادامه مذاکره را به طرفین داده گفت ایده‌های مثبتی از سوی نماینده سازمان ملل ارائه شده و به نظر آقای حریری، استفان دمستورا نیز خواستار بحث جدی درباره آغاز روند سیاسی است.

آغاز روند سیاسی اصطلاحی است که دو طرف درگیر در جنگ سوریه، برداشت متفاوتی از آن دارند. مخالفان دولت سوریه معتقدند این روند باید با برکناری بشار اسد از قدرت آغاز شود، در حالیکه دولت آقای اسد این رویکرد را نمی پذیرد.