رییس کمیته امنیتی مجلس نمایندگان آمریکا وجود «رابطه نامناسب» میان اطرافیان دونالد ترامپ و مقام‌های روسیه را رد کرد

دوین نونس رئیس جمهوری‌خواه کمیته امنیتی مجلس نمایندگان آمریکا وجود رابطه نامناسب و بی‌مورد بین اعضای ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ، و مقام‌های روسیه را رد کرد. رئیس کمیته امنیتی مجلس نمایندگان در عین حال با درخواست نمایندگان دمکرات برای تشکیل یک هیئت تحقیقاتی مستقل، برای تحقیق در این مورد مخالفت کرد.

آقای نونس، که عضو تیم انتقالی آقای ترامپ به کاخ سفید بود ، گفته است مقام‌های امنیتی ایالات‌متحده هنوز هیچ مدرکی دالِ بر وجود روابطی بین اعضای کارزار انتخاباتی ترامپ و مقام‌های امنیتی روسیه، آن‌طور که برخی رسانه‌های مدعی شده‌اند، ارائه نکرده‌اند.

بیانیه این قانوگذار حزب جمهوری خواه با واکنش نمایندگان اقلیت از حزب دمکرات روبه‌رو شد. آدام شیف، عضو ارشد دمکرات‌ها در کمیته امنیتی، گفت هنوز خیلی زود است در مورد تحقیقاتی که تازه شروع شده، نتیجه‌گیری کرد و بیانیه آقای نونس، خود باعث می‌شود در مورد بیطرفی او برای رهبری تحقیقات مستقل تردید به‌وجود آید.

پیش از این رییس‌جمهوری آمریکا، خود در ۲۷ بهمن، اتهام ارتباط شماری از اعضای ستاد انتخاباتی‌اش و مقام‌های روس را بی اساس خواند و در عین‌حال درز احتمالی اطلاعات از اف‌بی‌آی و آژانس‌ امنیت ‌ملی کشورش را «غیرقانونی» دانست.