دادستان کل آمریکا اعلام کرد نظارتی برتحقیقات مربوط به تماس‌های ستاد انتخاباتی ترامپ با روسیه نخواهد داشت

جف سشنز، دادستان کل آمریکا شامگاه پنجشنبه در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که خود را از نظارت برتحقیقات درباره اتهام تماس ستاد انتخاباتی دونالد ترامپبا روسیه ، کنار می کشد.

آقای سشنز که بتازگی به تماس با روسیه در دوران انتخابات آمریکا متهم شده همچنین هرگونه گفت وگو با سفیر روسیه درباره انتخابات آمریکا را رد کرد و این اتهامات را تکان دهنده خواند.

روزنامه واشینگتن پست بتازگی در گزارشی نوشته بود که جف سشنز در دوران کارزار انتخاباتی سال ۲۰۱۶ دو بار با سرگئی کیسلیاک، سفیر روسیه در آمریکا، دیدار و گفتگو داشته است.

این در حالی است که جف سشنز هنگام جلسه رای اعتماد سنای آمریکا در دیماه گذشته گفته بود که با روس‌ها تماسی نداشته است.

او روز پنجشنبه تاکید کرد که درباره مسائل سیاسی خاصی با سفیر روسیه صحبت نکرده و اظهاراتش در مجلس سنا صادقانه و درست بوده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه با بیان اینکه از تماس سشنز با سفیر روسیه اطلاعی نداشته تاکید کرد که به دادستان کل اعتماد کامل دارد.

پس از مایکل فلین مشاور امنیت ملی، جف سشنز دومین مقام بلند پایه دولت دونالد ترامپ است که در دو ماه گذشته متهم به تماس با روسیه می‌شود.

در کنار شماری از سیاست مداران دمکرات و جمهوری خواه آمریکا که خواهان تحقیقات در مورد تماس‌های احتمالی سشنز با روس‌ها شده اند، نانسی پلوسی، رهبر دموکرات‌ها نیز گفته است که جف سشنز صلاحیت ادامه کار به عنوان وزیر دادگستری را ندارد.

کرملین نیز هرگونه دخالت در انتخابات آمریکا را بی‌اساس خوانده است.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرمیلین پنجشنبه گفت،جنجال تازه بر سر ارتباط دادستان کل آمریکا با روسیه می‌تواند به روند بهبود مناسبات مسکو و واشینگتن آسیب بزند.

*