روسیه می گوید نیروی هوایی سوریه به کارگاه‌های تولید بمب‌های شیمیایی در استان ادلب حمله کرده است

سخنگوی وزارت دفاع روسیه می گوید که نیروی هوایی سوریه در حمله به اطراف بخش شرقی خان شیخون در روز سه شنبه، کارگاه‌های تولید بمب‌های شیمیایی را هدف قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری ایتارتاسِ روسیه، ایگور کوناشِنکوف، می‌گوید که این مواد شیمیایی توسط شورشیان در حلب نیز استفاده شده بود که شواهد آن توسط متخصصان ارتش روسیه ثبت شده است.

وی افزود که روسیه تمام اطلاعات مربوط به این واقعه را به سازمان منع سلاح های شیمیایی تحویل داده است.

از سوی دیگر، رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا، می‌گوید که روسیه و ایران در ارتباط با مرگ غیرنظامیان در «حمله تازه شیمیایی» سوریه، «مسئولیت اخلاقی بزرگی» به دوش می‌کشند.

شان اسپایسر، سخنگوی کاخ سفید نیز گفت، «اطمینان» دارد که بشار اسد مقصر این حمله است اما از گمانه‌زنی در مورد نحوه پاسخ ایالات متحده به این اقدام خودداری کرد.

این در حالی است که وزارت خارجه سوریه، با انتشار یک بیانیه توسط سانا، خبرگزاری دولتی این کشور، هر گونه استفاده از سلاح‌های شیمیایی در هر نقطه از سوریه را رد کرده است. در این بیانیه که روز سه شنبه منتشر شد آمده است که "نیروهای مسلح سوریه هیچ سلاح شیمیایی ندارند و تمام اتهامات علیه آنها ساختگی است".

حمله شیمیایی احتمالی روز سه شنبه، در استان ادلب در سوریه، دستکم یکصد کشته برجای گذاشته و چهارصد تن نیز از مشکلات تنفسی رنج می برند.