جلسه شورای امنیت درباره حمله موشکی آمریکا به سوریه به صورت علنی برگزار شد

پس از آنکه نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد، با برگزاری جلسه غیرعلنی شورای امنیت مخالفت کرد، این جلسه در نیویورک به صورت علنی آغاز شد. خانم هیلی که ریاست دوره‌ای شورای امنیت را برعهده دارد گفته بود هر کسی که می‌خواهد به گفته او « از اعمال شنیع رژیم اسد حمایت کند، باید آن را در مقابل دید همگان انجام دهد ».

نیکی هیلی در جریان جلسه شورای امنیت گفت آمریکا آماده است که اقدامات بیشتری انجام دهد اما ابراز امیدواری کرد که نیازی به این اقدامات نباشد.​

در جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد، فرانسه و بریتانیا از جمله کشورهایی بودند که از اقدام آمریکا در حمله موشکی به یک پایگاه هوایی ارتش سوریه حمایت کردند.

نماینده روسیه در شورای امنیت این اقدام آمریکا را مغایر با قوانین بین‌المللی خواند و آن را محکوم کرد. چین نیز از این اقدام آمریکا انتقاد کرد و تاکید کرد که کشورها باید در مقابله با تروریسم متحد عمل کنند.

شورای امنیت سازمان‌ملل متحد دو روز پیشتر جلسه‌ای درباره حمله شیمیایی در سوریه برگزار کرد و در آن جلسه روسیه و چین با تصویب قطعنامه علیه دولت سوریه درباره این حمله شیمیایی مخالفت کردند. حمله شیمیایی روز ۱۵ فروردین در خان شیخون، ۸۶ کشته برجا گذاشت.

در پی حمله موشکی به پایگاه هوایی در سوریه،‌ در روز جمعه آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای اعلام کرد که تنها راه پایان تنش در سوریه، راه حل سیاسی است.