مرتضی میرباقری، معاون سیمای جمهوری اسلامی، روز چهارشنبه، پخش « دعای ربنا» محمدرضا شجریان از صدا و سیما را، احترام آقای شجریان به « انقلاب،آزادی امنیت و حاکمیت» مشروط کرد.
به گزارش خبرگزاری ایسنا، مرتضی میر باقری علت پخش نشدن « دعای ربنا» از تلویزیون را به محمدرضا شجریان نسبت داد و گفت: « پخش نشدن این دعا از صداوسیما منعی بوده که خودشان باعث آن شده است.»
معاون سیمای جمهوری اسلامی افزود: « بارها گفتهام ایشان به دلیل شرکت در جریان فتنه ۸۸ اشتباهات فاحشی انجام دادند.»
رهبر جمهوری اسلامی و حامیان او ، اعتراضات سال ۸۸به نتایج انتخابات ریاست جمهوری را فتنه می نامند.
از سال ۱۳۸۸ پخش « دعای ربنا» با اجرای محمدرضا شجریان در ماه رمضان از صدا و سیما ممنوع شد.
آقای شجریان در اعتراض به سخنان محمود احمدینژاد، رئیسجمهور وقت، از صدا و سیما خواست تا هیچیک از آثار او از این رسانه پخش نشود.
محمود احمدی نژاد ، معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ را «خَس و خاشاک» نامیده بود.