وزیران خارجه مصر و عربستان برای تقویت همکاری‌ها و مبارزه با تروریسم دیدار کردند

عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان سعودی،‌ و سامح شکری، وزیر خارجه مصر، روز یکشنبه در قاهره درباره همکاری‌ در زمینه مقابله با تروریسم و تلاش برای نزدیک کردن دیدگاه‌های دو کشور در مورد مناقشات یمن و سوریه گفت و گو کردند.

بنا به گزارش آسوشیتدپرس، هیچ یک از وزیران خارجه دو کشور در سخنان خود، اشاره‌ای به اختلافات مصر و عربستان در مناقشه‌های منطقه‌ای نکردند.

این نشست در حالی انجام می شود که عربستان سعودی به تازگی یک مرکز مقابله با تروریسم را در حضور دونالد ترامپ،‌ رییس جمهوری آمریکا، افتتاح کرده است.

مقام‌های سعودی از حامیان اصلی مخالفان دولت اسد در سوریه هستند، اما مصر که نگران وجود شبه‌نظامیان اسلام‌گرا در میان مخالفان اسد است.

همچنین در حالی که عربستان سعودی انتظار دارد مصر با ارسال نیرو به کمک ائتلاف عربی برای مقابله با شورشیان یمن بیاید، مصر از این امر سر باز زده است.

در پاییز سال گذشته، پس از آنکه مصر در یک رأی‌گیری بر قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل به نفع سوریه رأی داد، عربستان به ناگهان ارسال محموله‌های نفت به قاهره را متوقف کرد. ارسال این محموله ها در آستانه نشست اتحادیه عرب بار دیگر از سر گرفته شد.