حسن روحانی با انتشار تصویر یک مصوبه بر روی صفحه اینستاگرام خود به منتقدان به اجرای سند ۲۰۳۰ یونسکو واکنش نشان داد

پس از ادامه اعتراض رهبر جمهوری اسلامی ایران و امامان جمعه به اجرای «بی سروصدا»ی سند ۲۰۳۰ یونسکو، حسن روحانی در شبکه اینستاگرام تصویر مصوبه دولت درباره این سند را منتشر کرد که نشان می‌دهد دفتر آیت‌الله خامنه‌ای و دیگر قوا در شهریور سال گذشته از این مصوبه اطلاع داشته‌اند.

این در حالی است که اعتراض اصولگرایان و در راس آنها رهبر جمهوری اسلامی ایران به اجرای این سند بیش از شش ماه بعد آغاز شد. آیت‌الله خامنه‌ای روز ۱۷ اردیبهشت از، به گفته او، «اجرای بی سروصدای» سند ۲۰۳۰ یونسکو در ایران انتقاد کرد. این اقدام او آغازگر موجی از انتقادات از دولت حسن روحانی در محافل جناح اصولگرا شد که هم‌چنان ادامه دارد.

در مقابل حسن روحانی هنگام کارزار انتخاباتی‌، رقبای خود را متهم کرد که درباره این سند به رهبر جمهوری اسلامی ایران «گزارش دروغ» داده اند. اما آیت الله خامنه ای آخرین بار روز چهارشنبه گذشته گفت گزارش درست به او داده شده و افزود نظام آموزش ایران نباید در بیرون کشور نوشته شود.

سند آموزشی یونسکو برای سال ۲۰۳۰ که به سند ۲۰۳۰ معروف است، بر مسائلی چون تضمین آموزش برابر و فراگیر، محیط ‌زیست، برابری جنسیتی و فرصت‌های برابر اجتماعی برای زنان و مردان، حقوق بشر، رفع تبعیض از اقلیت‌ها و ترویج فرهنگ صلح و عدم خشونت تأکید دارد.