به گزارش وزارت کشور فرانسه تا ظهر امروز شمار رای دهندگان در مرحله پایانی انتخابات پارلمانی این کشور کمتر از حد معمول بوده است

شمار شهروندان فرانسه که تا ظهر امروز به پای صندوق‌های رای مرحله پایانی انتخابات پارلمانی این کشور رفته اند کمتر از حد معمول است. وزارت کشور فرانسه گزارش داد که نرخ مشارکت تا ظهر امروز به نزدیک ۱۸ درصد رسید که کمترین میزان مشارکت در دوره‌های پیشین انتخابات مشابه تا همان ساعت است. رای گیری تا ساعت ۸ شب ادامه دارد.

بنا بر نظر سنجی ها، در این انتخابات اکثریت بزرگ کرسی های مجمع عمومی را حزب حامی امانوئل مکرون کسب خواهد کرد. امانوئل ماکرون ۳۹ ساله، وزیر پیشین اقتصاد فرانسه، در انتخابات ریاست جمهوری ماه گذشته بر مارین لوپن نامزد حزب راستگرای «جبهه ملی» پیروز شد.

نظرسنجی‌ها بیانگر آن است که حزب تازه تأسیس میانه‌روی «جمهوری به‌پیش» تا ۸۰ درصد آرا یعنی تا ۴۷۰ کرسی از ۵۷۷ کرسی مجمع عمومی (مجلس پایین دست پارلمان) را به دست خواهد آورد. تغییر قوانین سفت و سخت کار فرانسه و حذف هزاران شغل در بخش دولتی در صدر اهداف برنامه اقتصادی امانوئل مکرون است.

بنا بر همین نظرسنجی ها جمهوریخواهان محافظه کار ۹۰ تا ۹۵ کرسی را کسب خواهند کرد و حزب سوسیالیت (حزب حامی فرانسوا اولاند رئیس جمهوری پیشین فرانسه) حداکثر دارای ۳۵ کرسی خواهد شد.