یک نماینده مجلس گفت باید از وزیر صنعت درباره حوادث معدن آق‌دره سوال کرد

نماینده میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی گفت که بعد از آغاز به کار مجدد مجلس از وزیر صنعت درباره حوادث معدن آق‌دره سوال خواهد کرد. جهانبخش محبی‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا گفت عدم نظارت دقیق دولت در معدن آق‌دره و به توصیف او «برخورد غیرمنصفانه پیمانکار» موجب نارضایتی ساکنین شده است.

بنا بر گزارشهای قبلی در درگیری روز پنج شنبه ۲۵ خرداد میان نیروی انتظامی و کارگرانی که برای یافتن شغل به معدن طلای روستای آق‌دره در شهرستان تکاب در استان آذربایجان غربی رفته بودند، ۱۳ نفر مجروح شدند.

جهانبخش محبی‌نیا بخش دیگری از نارضایتی مردم را به بیماری‌های ناشی از گازهای آلاینده و آلودگی آب و هوا نسبت داد و افزود در کنار مراتع درحال تخریب و نبود کارخانه‌های اشتغال‌زا، مردم منطقه از کارگری معدن هم محروم شده‌اند و کارگران را از جای دیگر می‌آورند.

این نماینده مجلس افزود بعد از تعطیلات مجلس باید وزیر صنعت را در زمینه چگونگی روابط کارفرما، کارگر و دولت مورد سوال قرار داد. او یادآور شد که وزیر صنعت باید توضیح دهد «چه رابطه ‌ای در این معدن منجر به نارضایتی و کتک خوردن مردم و عدم تعادل روابط بین کارفرما، کارگر و ساکنین شده است»؟

نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس وزارت کشور را در این ماجرا مسئول دانست و افزود باید مشخص شود که حکم مأمورانی که به معدن گسیل شده اند حکم قضایی بوده یا انتظامی.

هنوز دولت، وزیر صنعت و وزیر کشور واکنشی به این ابرازنظر و پرسشها نشان نداده است.