وزارت کشور ایران خواستار آزادی افراد دستگیر شده توسط عربستان سعودی شد

وزارت کشور ایران با انتشار بیانیه‌ای سه ایرانی را که توسط عربستان سعودی در آب های خلیج فارس بازداشت شده اند، «صیاد» خواند و خواستار آزادی آنان شد.

وزارت کشور ایران نام این افراد را حسین اصلانی، سهراب اصلانی و حسین زارعی اعلام کرده و گفته است این افراد به همراه شماری دیگر با « داشتن مجوز صید، از اسکله بندر بوشهر برای ماهیگیری» در خلیج فارس اقدام کردند.

بنا بر این بیانیه، به دلیل « تلاطم دریا و اثرگذاری امواج» سه قایق کنترل خود را از دست داده و دو قایق به سمت نوار مشترک مرز دریایی با عربستان سعودی رانده شدند که با تیراندازی گارد ساحلی عربستان مواجه شده و یک نفر به نام محمود سیامر در این حادثه جان خود را از دست داد.

عربستان در روزهای گذشته از بازداشت سه تن خبر داده که می‌گوید از نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بودند و در قایق آنها سلاح کشف شده است.

وزارت کشور ایران می گوید عبور از نواز مرزی میان ایران و کشورهای همسایه امری عادی است و به عنوان نمونه اعلام کرده که از ابتدای سال جاری تا پانزدهم خرداد، ۱۷ شناور صیادی کشورهای همسایه در آب‌های دریای عمان و خلیج فارس وارد آبهای ایران شده‌اند که به گفته وزارت کشور با حسن نیت مسترد شده‌اند.