آمریکا، رییس‌جمهوری ونزوئلا را در فهرست تحریم های خود قرار داد

به دنبال برگزاری انتخابات مناقشه برانگیز در ونزوئلا، دولت آمریکا، نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهوری این کشور، را در فهرست تحریم های خود قرار داد. در واکنش به این تحریم ها، نیکلاس مادورو، این اقدام را محکوم کرد و گفت که از آنها پیروی نخواهد کرد.

استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا با اشاره به این که هر فردی که در مجلس مؤسسان جدید حضور یابد شامل این تحریم ها خواهد شد، افزود اطمینان بسیار دارد که این تحریم ها اثربخش خواهد بود.

وزیر خزانه داری آمریکا همچنین گفت که با اعمال تحریم علیه نیکلاس مادورو، آمریکا موضع خود را در برابر سیاست‌های حکومت وی به طور شفاف اعلام کرده و همچنین، حمایت خود را از خواست مردم ونزوئلا برای بازگشت به دمکراسی کامل در این کشور نشان داده است.

وزارت خزانه داری آمریکا نیزاعلام کرد که تمام دارایی‌های نیکلاس مادورو در خاک آمریکا، توقیف و مسدود می‌شود. این وزارتخانه افزود که هیچ شهروند آمریکایی اجازه همکاری تجاری با رییس جمهوری ونزوئلا را ندارد.

پیشتر در روز دوشنبه اتحادیه اروپا نیز، به دلیل آنچه استفاده مفرط از زور به دست نیروهای حکومتی ونزوئلا خواند، جریان انتخابات این کشور را محکوم کرد.