روسیه،‌ ایران و اتحادیه اروپا به تحریم های تازه آمریکا واکنش نشان دادند

روسیه، ایران و اتحادیه اروپا، روز چهارشنبه، به قانونی شدن تحریم‌های تازه آمریکا علیه ایران، کره شمالی و روسیه واکنش نشان دادند.

کاخ سفید این تحریم‌ها را تنبیهی برای حکومت‌های ایران و کره شمالی و پیامی برای روسیه خواند.

سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید، روز چهارشنبه، در یک نشست خبری گفت که دونالد ترامپ این تحریم‌ها را در راستای منافع ملی و برای جلوگیری از رفتارهای بد ایران و کره شمالی امضا کرده است.

عباس عراقچی، معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه، در واکنش به امضای طرح تحريم های تازه گفت، از ديد ايران برجام نقض شده وتهران واكنشی متناسب با آن نشان خواهد داد. ‏

دیمیتری مدودیف، نخست وزیر روسیه نیز در صفحه فیسبوک خود در واکنش به این تحریم ها،‌ آن را به منزله جنگ تجاری تمام عیار دانست.

از سوی دیگر، ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا نیز در واکنش به این تحریم ها گفت چنانچه تحریم‌های آمریکا باعث زیان شرکت‌های اروپایی در جریان معاملات در بخش انرژی با روسیه شود، اتحادیه اروپا آماده است ظرف چند روز پاسخی مناسب به آنها بدهد.

این مصوبه نسخه تازه‌ای از طرح سنای آمریکا بود که اواخر خردادماه با عنوان مقابله با اقدام های بی‌ثبات‌کننده ایران تصویب شد. در مصوبه جدید اما کره شمالی و روسیه نیز هدف قرار گرفته‌اند.