وضعیت جسمی ابراهیم یزدی دبیر کل «نهضت آزادی ایران» وخیم اعلام شد

وضعیت جسمی ابراهیم یزدی دبیرکل «نهضت آزادی ایران» که برای ادامه معالجات سرطان پانکراس به ترکیه منتقل شده است شامگاه سه شنبه وخیم اعلام شده است.

در اطلاعیه محمد توسلی رئیس دفتر سیاسی نهضت آزادی ایران در این باره آمده است که ابراهیم یزدی در پنجم تیرماه برای ادامه درمان به ازمیر سفر کرد و نزد دخترش اقامت گزید.بنابر این اطلاعیه، طی چند روز گذشته حال ابراهیم یزدی رو به وخامت گذاشته است.
با این همه محمد توسلی ابراز امیدواری کرده است که ابراهیم یزدی با بازیابی سلامت بتواند به ایران بازگردد. فرزندان او برای سفر به ایران و دیدار با پدر خود در تهران با محدودیت هایی روبه‌رو بوده اند.
از طرف دیگر یکی از نزدیکان ابراهیم یزدی به رادیو فردا گفت خانواده تلاش دارد او را از ازمیر به ایران بازگرداند اما به دلیل نوسان حال عمومی هنوز پرواز او با هواپیما میسر نیست.
ابراهیم یزدی هفت ماه پیش برای اولین بار برای عمل جراحی سرطان پانکراس به ازمیر منتقل شده بود و پس از گذران دوره نقاحت به ایران بازگشت.
ابراهیم یزدی در سالهای پیش از انقلاب از حامیان دولت محمدمصدق، عضو «نهضت مقاومت ملی» و از موسسان «اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان ایرانی در امریکا» بود.
او که در دولت موقت انقلاب سخنگو، وزیر امور انقلاب و وزیر خارجه بود، در پی درگذشت مهدی بازرگان اولین دبیرکل «نهضت آزادی ایران»، جانشین او شد.