کره شمالی می گوید در حال بررسی طرح حمله هوایی به پایگاه‌های نظامی آمریکا در گوام است

کره شمالی روز چهارشنبه، اعلام کرد که به دقت در حال بررسی طرح حمله موشکی به جزیره گوام و مناطق اطراف آن است که از قلمروهای آمریکا دراقیانوس آرام به شمار می روند.

این هشدار پیونگ یانگ پس از آن اعلام شد که دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا، روز سه شنبه، گفت که اگر کره شمالی به تهدید آمریکا ادامه دهد، "با چنان آتش و خشمی رو به رو خواهد شد که دنیا به خود ندیده است".

سخنگوی ارتش خلق کره، در یک بیانیه که آن را خبرگزاری دولتی کره شمالی منتشر کرد، گفته است که این طرح حمله با تصمیم کیم جونگ اون، رهبر این کشور، هر لحظه ممکن است به اجرا درآید.

در این بیانیه آمده است که کره شمالی در این طرح حمله، با موشک بالیستیک میان برد و دور برد واسونگ-۱۲، پایگاه های نظامی آمریکا در گوام از جمله پایگاه هوایی اندرسون را هدف قرار خواهد داد.

از سوی دیگر، دو بمب افکن بی-یک آمریکا، از گوام بر فراز شبه جزیره کره به پرواز درآمدند. یک مقام آمریکایی گفت که این اقدام نشان دهنده اهمیت راهبردی پایگاه های نظامی گوام است.

به دنبال وضع تحریم های تازه سازمان ملل بر کره شمالی برسر آزمایش‌های موشکی و برنامه سلاح‌های هسته ای این کشور، تنش بین واشینگتن و پیونگ یانگ در روزهای اخیر افزایش یافته است.