نماینده بانه در مجلس از کشته شدن دو کولبر اهل این شهر خبر داد

خبرگزاری ایلنا از محسن بیگلری نماینده بانه و سقز در مجلس نقل کرد که ۲ کولبر اهل این شهر به ضرب گلوله هنگ مرزی در منطقه بازار بانه کشته شدند. به گفته او یکی از کشته‌شدگان، دهیار شهرستان بانه بوده است.

نماینده بانه همچنین گفت قبلا درپی بروز اتفاقات مشابه از وزیر کشور سوالاتی کرده است. به گفته او این پی گیری ها سبب شد وزارت کشور، مسئولان دفتر رهبر جمهوری اسلامی، و نیروی انتظامی موضوع را بررسی کنند.

محسن بیگلری افزود حضور نیروی انتظامی در آن زمان برای بررسی مساله باعث امیدواری شد اما حدود ۲ هفته پیش یک کولبر، و امروز دوشنبه هم، ۲ کولبر دیگر، در پی تیراندازی ماموران مسلح مرزی کشته شدند.

عضو هیات رییسه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس دهم افزود این افراد عمدتاً از اقشار ضعیف جامعه هستند، و این حوادث به جریحه‌دار شدن احساسات مردم کردستان و دیگر مناطق کشور می انجامد.

به گزارش ایلنا، امروز دوشنبه خانواده های این دو کولبر به همراه جمعی از مردم محلی مقابل فرمانداری بانه تجمع کردند، و خواستار ایجاد فرصت های جدید شغلی شدند، تا جوانان ناچار نشوند به کولبری برای تامین زندگی خود و خانواده، روی به کولبری بیاورند.