حسن روحانی قانون موسوم به «مقابله با اقدامات آمریکا» را به وزارت خارجه ابلاغ کرد

پس از آنکه رئیس مجلس ایران قانون موسوم به مقابله با اقدامات آمریکا را به رئیس دولت ارسال کرد، خبرگزاری‌های ایران گزارش دادند که این قانون برای اجرا به وزارت امور خارجه ابلاغ شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، رئیس‌جمهور ایران روز دوشنبه، قانون موسوم به «مقابله با نقض حقوق بشر و اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه» را جهت اجرا به وزارت خارجه ابلاغ کرده است.

طرح موسوم به مقابله با «اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا» در خرداد ماه امسال و در واکنش به مصوبه کنگره آمریکا در تشدید تحریم‌های ایران، در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفت و در تیرماه امسال رئیس مرکز پروهش‌های مجلس خبر داد که در قالب این طرح هزار میلیارد تومان به برنامه موشکی ایران اختصاص داد می‌شود.

هفته پیش دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، در نخستین سخنرانی خود در سازمان ملل ضمن خطرناک خواندن برنامه موشکی ایران گفت آمریکا نمی تواند به انچه او« رژیم جنایتکار ایران» نامید اجازه دهد به اقدامات به توصیف او «بی‌ثبات کننده‌» ادامه می دهد.

دولت آمریکا تهران را از جمله به دلیل آزمایش موشک‌های بالیستیک و حمایت از گروه‌های شبه‌نظامی در کشورهای منطقه، سرزنش می‌کند و این اقدامات را در تضاد با روح توافق هسته‌ای می‌داند.

ایران در مقابل می گوید هدف از برنامه موشکی دفاعی و حمایت از شبه نظامیان کمک به مقاومت مسلمانان است در برابر آنچه جمهوری اسلامی ایران «استیلا» یا «اشغالگری» توصیف می کند.