همه پرسی کردستان عراق در جلسه غیرعلنی مجلس ایران بررسی می شود

به دنبال واکنش ها به همه‌پرسی استقلال در اقلیم کردستان، مجلس شورای اسلامی، امروز چهارشنبه، با حضورعلی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی، جلسه غیرعلنی برگزار می‌کند.

این جلسه غیرعلنی پس از آن برگزار می‌شود که خبرگزاری صدا و سیما، گزارش داد که در «حمایت» از این همه‌پرسی در چند شهر کردنشین کشور از جمله سنندج و مهاباد تجمعاتی برگزار شده است.

در ادامه واکنش ها، علی لاریجانی، رئیس مجلس نیز روز سه‌شنبه با اشاره به این که آمریکا و اسرائیل پشت پرده موضوع استقلال کردستان عراق هستند،

گفت که تهران از تجزیه این کشور حمایت نمی کند.

از سوی دیگر، بنا به گزارش خبرگزاری تسنیم، قرارگاه پدافندهوایی خاتم الانبیا، از اعزام تجهیزات موشکی جدید به غرب کشور و آمادگی برای پاسخگویی قاطع به هرگونه تجاوز خبر داده است.

در ادامه واکنش های بین المللی به این همه پرسی، رجب طیب اردوغان، رییس جمهوری ترکیه، روز سه شنبه، در سخنانی خطاب به مسعود بارزانی، رهبر اقلیم کردستان عراق، گفت اگر اسرائیل استقلال شما را به رسمیت بشناسد از جانب همه دنیا نیست و حمایت اسرائیل از کردستان کافی نیست.

در میان مخالفت شدید ترکیه، ایران و دولت مرکزی عراق با برگزاری همه پرسی در اقلیم کرد عراق، اسرائیل، تنها کشور منطقه و جهان است که از مدتی پیش، از اصل برگزاری همه پرسی، و استقلال دولت کرد در شمال عراق حمایت کرده است.