نخست وزیر عراق به اقلیم کردستان برای واگذاری فرودگاه ها به دولت ۷۲ ساعت مهلت داد

حیدر العبادی، نخست وزیر عراق، روز سه شنبه، به مقام‌های اقلیم کردستان این کشور ۷۲ ساعت مهلت داد تا کنترل فرودگاه این منطقه را به دولت مرکزی عراق واگذار کنند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، حیدر العبادی در یک نشست مطبوعاتی گفت که اگر کنترل فرودگاه‌های اقلیم کردستان به دولت واگذار نشود، بغداد از کشورهای همسایه خواهد خواست تا مرزهای خود را با این منطقه ببندند.

نخست وزیر عراق گفت اگر فرودگاه های سلیمانیه و اربیل به دولت عراق بازگردانده نشود، تمام پروازهای بین المللی به مقصد فرودگاه های سلیمانیه و اربیل در اقلیم کردستان و از این فرودگاه ها متوقف خواهد شد. بنا به تصمیم کابینه دولت، اقلیم کردستان تا ساعت ۶ عصر جمعه به وقت بغداد مهلت دارد تا این فرمان را اجرا کند.

نخست وزیر عراق که یک روز پس از همه‌پرسی استقلال کردستان عراق سخن می‌گفت، بار دیگر هر گونه مذاکره بر اساس نتیجه همه‌پرسی در این منطقه را رد کرد.

به طور معمول، شرکت‌های هوایی از کشورهای آلمان، اردن و ‌ترکیه به دو فرودگاه در شهرهای اربیل و سلیمانیه در اقلیم کردستان عراقپرواز می‌کنند. ایران نیز تا روز یکشنبه که مرز هوایی خود را بر روی اقلیم کردستان عراق بست،‌ پروازهایی به این منطقه انجام می‌داد.