یک شهروند آمریکایی در حمله ناکام به یک پایگاه نظامی آمریکا در افغانستان مجرم شناخته شد

یک شهروند آمریکایی به نام مهند محمود الفرخ Mohaned Mahmoud Al-farrokh که به مشارکت در یک حمله انفجاری انتحاری به یک پایگاه نظامی آمریکا در افغانستان متهم شده بود، روز جمعه مجرم شناخته شد. دادگاهی در نیویورک با حضور هیات منصفه این مجرم ۳۱ ساله را که متهم به شرکت در توطئه قتل افراد آمریکایی، کاربرد سلاح کشتار جمعی و حمایت از یک تشکل تروریست خارجی بود، محکوم کرد.

فرخ ممکن است در جلسه ای که کمتر از سه ماه و نیم دیگر تشکیل خواهد شد، با مجازات حبس ابد روبرو شود. اما وکیل مدافع او به خبرگزاری رویترز گفت چون بر این باور است که به محاکمه ایرادات حقوقی وارد است، درخواست تجدید نظر خواهد داد. به گفته این وکیل مدافع شواهدی که دادستان ها در دادگاه ارائه دادند برای مجرم شناختن موکلش بسیار ضعیف بوده است. دادستان ها می گویند فرخ ۱۰ سال پیش برای ماموریتی به پاکستان سفر کرد تا با پیوستن به تشکل القاعده نظامیان آمریکایی را بکشد. اثر انگشت فرخ بر روی یک بمب منفجرنشده هم به دادگاه ارائه شده بود.

دادستانها می گویند که شریک جرم فرخ موفق شد با انفجار بمب دیگری چند نفر را در پایگاه نظامی چپمن Chapman مجروح کند. فرید امام همسفر متواری فرخ هم مجرم شناخته شد.

به گفته دادستان ها فرید امام ۹ سال پیش سه مهاجم را که بعدا در توطئه انفجار متروی نیویرک مجرم شناخته شدند در یک قرارگاه القاعده در پاکستان آموزش نظامی داده است.