دادستان کل ایران از نمایندگانی که به گفته او «از جاسوس‌ها و اپوزیسیون» حمایت می‌کنند بشدت انتقاد کرد

محمدجعفر منتظری، دادستان کل ایران، روز چهارشنبه بدون اشاره به فردی خاص، برخی نمایندگان مجلس را متهم کرد که به گفته او «دنبال به دست آوردن نکته‌ای علیه قوه قضائیه» هستند و به گفته او «از جاسوس‌ها، اپوزیسیون و جریان فتنه» حمایت می‌کنند.

یک روز پیش‌تر نیز دادستانی تهران با انتقاد شدید از اظهارات اخیر علی مطهری، نایب رئیس مجلس، در بیانیه‌ای نوشته بود: تا کی قوه قضائیه باید دخالت‌های امثال آقای مطهری را در پرونده‌های قضایی تحمل کند؟

آقای مطهری در یادداشتی که روز سه‌شنبه در روزنامه اعتماد منتشر شد از جمله با اشاره به بازداشت ساسان آقایی، معاون سردبیر روزنامه اعتماد، از اینکه او را «مدت طولانی و برخلاف قانون در بازداشت انفرادی» نگاه داشته‌اند به اين اميد كه به گفته او تحت فشار روحی و جسمی اعترافی در جهت اتهام خود انجام دهد، بشدت انتقاد کرده بود.

دادستانی تهران با رد این اظهارات، و بدون اشاره به اتهام ساسان آقایی، نوشته است: «چگونه یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی که باید به عنوان قانون‌گذار در رعایت قوانین الگو باشد، پناهگاه برخی متهمان و محکومان خاص گردیده است؟»

بر اساس دو اصل ۷۶ و ۹۰ قانون اساسی، مجلس‏ شورای‏ اسلامی حق‏ تحقيق‏ و تفحص‏ «در تمام‏ امور كشور» را دارد و هر كس‏ می‌تواند شكايت خود از سه قوه را به‏ مجلس ارائه كند.