یک نماینده مجلس می‌گوید دو عضو دیگر تیم مذاکرات هسته‌ای ایران متهم به جاسوسی هستند

مجتبی ذوالنور نماینده قم در مجلس شورای اسلامی می گوید به جز عبدالرسول دری اصفهانی، «دو عضو» دیگر تیم مذاکره اتمی جمهوری اسلامی نیز که از ایران خارج شده‌اند، «متهم به جاسوسی هستند».

این نماینده مجلس در مصاحبه با وبسایت باشگاه خبرنگاران جوان وابسته به صدا و سیما، بدون اشاره به نام و یا سمت این افراد گفته است یکی از این دو نفر در کانادا به سر می‌برد و فرد دیگر نیز از کشور خارج شده است.گفته‌های این نماینده مجلس درحالی بیان شده که صدور حکم پنج سال زندان برای عبدالرسول دری اصفهانی در روزهای گذشته موضوع بحث دولت حسن روحانی و قوه قضائیه بوده است.

آقای دری اصفهانی که تابعیت دو گانه ایرانی کانادایی دارد، به اتهام جاسوسی و ارائه اطلاعات به بیگانگان به پنج سال زندان محکوم شده است.

با این حال محمود علوی، وزیر اطلاعات ایران روز چهارشنبه گفت که آقای دری اصفهانی مرتکب جاسوسی نشده است و حتی به گفته او با «معاونت ضدجاسوسی وزارت اطلاعات همکاری داشته است».

خبرگزاری قوه قضائیه ایران اما روز پنج‌شنبه این اظهارات وزیر اطلاعات را «عجیب» و تماماً «نادرست» خواند. مقامات وزارت خارجه ایران اعلام کرده‌اند که عبدالرسول دری اصفهانی از اعضای دیپلماتیک هیات مذاکره اتمی نبوده و تنها به این تیم مشاوره می‌داده است.