روسیه از امکان استقرار شمار بیشتری از موشک‌های اسکندر در مرزهای غربی خود خبر داد

یک قانونگذار ارشد روسیه می گوید ممکن است مسکو در واکنش به اعزام نیروهای آمریکایی به مرزهای شرقی ناتو، موشک‌های پیشرفته بیشتری را در مرزهای غربی خود مستقر کند.

به گزارش رادیو اروپای آزاد/رادیو آزادی، ژنرال بازنشسته ولادیمیر شامانوف، رییس کمیته امور دفاعی مجلس سفلای پارلمان روسیه، روز پنج‌شنبه، گفت این کشور ممکن است در مرزهای غربی خود از جمله کالینینگراد، سامانه‌های موشکی بیشتری از نوع «اسکندر» را مستقر کند. کالینینگراد بخش دورافتاده‌ای از خاک روسیه در جوار دریای بالتیک بین لهستان و لیتوانی است.

ولادیمیر شامانوف افزود، این اقدام واکنشی به استقرار یک تیپ زرهی از نیروهای آمریکایی در لهستان است که به گفته وی "طبق توافق‌های بین‌المللی به طور کامل ممنوع است".

مقام‌های آمریکا و ناتو گفته‌اند هیچ یک از برنامه‌های استقرار نظامیان این کشور ناقض توافق‌ها با روسیه و یا کشورهای دیگر نیست.

موشک‌های اسکندر می‌توانند تاسیسات ناتو در چند کشور عضو این پیمان را هدف بگیرند. اظهار نظر ولادیمیر شامانوف در زمانی مطرح می‌شود که مسکو، واشینگتن را متهم کرده که اعزام نیروهای آن کشور به لهستان و ناحیه بالتیک غیرقانونی است.