اتحادیه اروپا با تاکید بر حفظ برجام راهبرد دونالد ترامپ در قبال آن را مسئله داخلی آمریکا دانست

اتحادیه اروپا طی بیانیه‌ای حمایت خود از حفظ توافق هسته‌ای با ایران، برجام، را اعلام کرد و اعلام عدم پایبندی ایران به برجام از سوی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، را مسئله داخلی ایالات متحده دانست.

وزیران خارجه کشورهای اتحادیه اروپا در بیانیه خود از واشینگتن خواسته‌اند پیش از برداشتن هرگونه قدمی، تبعات آن برای امنیت آمریکا و هم‌پیمانانش و منطقه در نظر بگیرند.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا با اشاره به تایید پایبندی تهران به برجام از سوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، لغو تحریم‌های مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران را دارای تاثیر مثبت بر روابط اقتصادی با ایران، مفید برای مردم آن و عامل تقویت گفت‌وگوی مستمر با تهران دانسته‌اند.

در این بیانیه اتحادیه اروپا نگرانی خود را از موشک‌های بالیستیک و تنش فزاینده در منطقه اعلام کرده، اما خواستار پرداختن به آن در قالبی ورای برجام شده است.

در پایان، اتحادیه اروپا بر عزم خود برای حفظ برجام تاکید کرده و آن را رکن کلیدی ساختار بین‌المللی عدم گسترش جنگ‌افزارهای هسته‌ای خوانده است.

این بیانیه در پی نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ و چند روز پس از ارائه سیاست راهبردی ایالات متحده در قبال ایران منتشر شد.