بنیامین نتانیاهو بار دیگر حضور نظامی ایران در سوریه را خطری برای اسرائیل خواند

نخست‌وزیر اسرائیل روز دوشنبه در سخنانی در مجلس این کشور، با «خطر» نامیدن «حضور نظامی ایران در سوریه» تأکید کرد که کشورش در هر زمان لازم در فراسوی مرزها نیز برای دفاع از خود و مردمش تهدیدها را خنثی می‌کند.

بنیامین نتانیاهو که سخنرانی‌اش در کنست از رسانه‌های این کشور پخش می‌شد، با تأکید بر اینکه اسرائیل خطرات را نادیده نمی‌گیرد و با قدرت به آن پاسخ می‌دهد، به حملات روزهای گذشته به مواضعی در سوریه اشاره کرد. نخست‌وزیر اسرائیل گفت که کشورش «عزم راسخ دارد تا مانع از دستیابی ایران به جنگ‌افزار اتمی شود» و افزود این که ایران تا به حال به این هدف دست نیافته، به واسطه تلاش‌های اسرائیل نیز بوده است.

بنیامین نتانیاهو همچنین ایران را دارای حاکمیتی توصیف کرد که «به نابودی اسرائیل فراخوان داده است» و از راهبرد جدید دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، حمایت کرد و عدم تأیید برجام را برای دومین بار در روزهای گذشته به دونالد ترامپ شادباش گفت.

اسرائیل در روزهای گذشته در دو مورد تأیید کرد که به یک سکوی دفاع هوایی سوریه و نیز هدف‌های ارتش سوریه در منطقه قنیطره حمله کرده زیرا از آنجا به سوی جنگنده‌ها و حریم اسرائیل شلیک شده است.

جمهوری اسلامی ایران اتهام تلاش برای دستیابی به سلاح اتمی، حمایت از تروریسم و بی‌ثبات‌سازی منطقه را رد می کند اما می گوید به مقاومت مسلمانان منطقه در برابر استیلا و استعمار یاری می رساند.