آمریکا در پذیرش پناهجو از ۱۱ کشور سختگیری بیشتری اعمال می‌کند

در حالی که روز سه‌شنبه ، مهلت ۱۲۰ روزه ممانعت ورود پناهجویان به آمریکا به پایان رسید، رویترز به نقل از مقامات رسمی گزارش داد پذیرش پناهجو از سر گرفته خواهد شد اما طبق برنامه جدید ،پذیرش پناهجویان از ۱۱ کشور با سخت گیری بیشتری خواهد بود.

اتباع ایران، مصر، عراق ،‌لیبی،‌مالی،‌کره شمالی ،‌سومالی،سودان ، سودان جنوبی، یمن و سوریه و فلسطینی هایی که در این کشورها مقیم هستند شامل این طرح خواهند شد .

بررسی پرونده اتباع این ۱۱ کشور طی ۹۰ روز انجام می‌شود وطبق گفته مقامات رسمی ،‌ در بررسی پرونده‌ها ،‌ضمانت‌های اضافی برای محافظت از امنیت و رفاه شهروندان آمریکایی در نظر گرفته خواهد شد.

دیوان عالی آمریکا دیروز اعلام کرد شکایت یک قاضی ایالت هاوایی علیه فرمان اجرایی آقای ترامپ را به دلیل پایان یافتن زمان اجرای آن فرمان و اعلام سیاست های جدید مهاجرتی از سوی دولت، مورد بررسی قرار نمی دهد.

فرمان های اجرایی آقای ترامپ برای محدود کردن صدور ویزا برای اتباع برخی کشورهای عمدتا مسلمان و نیز ورود پناهجویان به آمریکا تاکنون با چالش هایی از سوی برخی قاضی های فدرال روبرو شده است . دولت می گوید برای دفاع از منافع و امنیت شهروندان آمریکایی دفاع از این فرمان ها را ادامه می دهد. دیوان عالی آمریکا نیز در مواردی به نفع یا علیه دولت اعلام نظر کرده است