شبکه بی بی سی اعلام کرد از مقامات ایران به علت اقدام قضایی علیه کارکنان بخش فارسی به سازمان ملل شکایت کرده است

شبکه رسانه ایبی بی سی ، روز چهارشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: از مقامات حکومت ایران به خاطر اقدام قضایی علیه بیش از ۱۵۰ نفر از کارکنان فعلی و سابق بخش فارسی بی‌بی‌سی به سازمان ملل متحد شکایت کرده است.

به نوشته وب سایت بخش فارسی بی بی سی:« این شکایت از طرف کارکنان این بخش با قید فوریت به دیوید کی، گزارشگر ویژه حمایت و ترویج حق آزادی بیان و عقیده و همین طور عاصمه جهانگیر، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر ایران تحویل داده شده است.»
بخش جهانی بی‌بی‌سی، مرداد ماه امسال خبری را منتشر کرد که بر پایه آن کارکنان فعلی و پیشین بی‌بی‌سی فارسی طی حکمی از سوی دادسرای «شهید مقدس»، مستقر در زندان اوین تهران، ممنوع‌المعامله هستند.
شبکه رسانه ای بی بی سی در بیانیه خود ، این اقدام را مغایر با قانون اساس جمهوری اسلامی خوانده و اجرای آن را محروم کردن کارکنان بی‌بی‌سی فارسی از "حقوق اولیه انسانی" توصیف کرده است.
مقام‌های حکومتی ایران پیش از این بارها روزنامه‌نگاران و کارکنان رسانه‌های فارسی زبان خارج از کشور را به دلیل انتشار گزارش‌ها و اخباری که رسانه‌های ایران به دلیل سانسور و محدودیت‌های کاری اجازه انتشار آن را ندارند، با انواع اتهام‌ها و تهدیدات مواجه ساخته‌اند.