واشینگتن پست از ناکامی میانجی گری ماکرون برای گفتگو میان ترامپ و روحانی خبر داد

روزنامه واشینگتن پست به نقل از مقامات دولتی می‌گوید تلاش امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه برای انجام گفتگوی مستقیم بین دونالد ترامپ و حسن روحانی در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل ناکام مانده‌است.

واشینگتن پست روز پنج شنبه نوشت پس از آنکه دونالد ترامپ در نشست مجمع عمومی، حکومت ایران را رژیمی یاغی و دیکتاتوری فاسد خواند ، رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا از امانوئل مکرون خواسته بود امکان گفتگوی روسای جمهوری ایران و آمریکا را بررسی کند.

این گزارش می گوید دونالد ترامپ نیز شب قبل از سخنرانی اش در دیدار با ماکرون به او گفته اگر ایران آماده باشد، آمریکا نیز خواهان گفتگو است.

این گزارش می‌گوید ایران ساعاتی پس از ارائه پیشنهاد آقای مکرون،‌ با رد آن گفته است باور ندارد که طرف آمریکایی جدی باشد واین پیشنهاد را یک فریب خوانده است.

یک مقام دولتی آمریکا درباره اینکه چرا آقای ترامپ خواستار دیدار با حسن روحانی بوده به واشینگتن پست گفته است که او می‌خواسته به روحانی در مورد اقدامات نامطلوبی که ایران انجام می‌دهد هشدار دهد و از او بخواهد که اگر این اقدامات متوقف نشود آمریکا بر روی یک استراتژی مقابله با ایران کار خواهد کرد.

مقام‌های ایران و آمریکا هنوز به این گزارش واکنشی نشان نداده اند

m.v