آمریکا نسبت به استفاده از لبنان به عنوان مکانی برای منازعات نیابتی هشدار داد

رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا، روز جمعه در بیانیه‌ای نسبت به استفاده دیگر کشورها از لبنان به عنوان مکانی برای منازعات نیابتی هشدار داد.

وزیر خارجه ایالات متحده همچنین حمایت واشینگتن از حاکمیت و استقلال ، نهادهای سیاسی و حفظ ثبات در لبنان را اعلام کرد.

وزیر خارجه آمریکا همچنین گفته است، عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان به وی اطمینان داده که سعد حریری، نخست وزیر لبنان با میل خود استعفا کرده است.

زیگمار گابریل،‌ وزیر خارجه آلمان، نیز از عربستان و ایران خواسته است تا ثبات لبنان را پس از استعفای سعد حریری، تضعیف نکنند.

ژان ایو لودریان،‌وزیر خارجه فرانسه نیز گفته است تا آنجایی که می داند سعدحریری تحت اقامت اجباری نیست و محدودیت رفت و آمد ندارد. روز پنجشنبه رویترز به نقل از دو مقام بلندپایه لبنان، گزارش داد که آقای حریری علی‌رغم میل خود در عربستان نگه داشته شده است.

در تحولی دیگر ، حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، روز جمعه ،عربستان را متهم کرد که به گفته او علیه لبنان و حزب‌الله لبنان اعلان جنگ کرده است. حسن نصر الله اتهام بازداشت سعد حریری در عربستان را تکرار کرد و این امر را توهینی به تمامی لبنانی‌ها دانست .

سعد حریری هفته گذشته در ریاض و با انتقاد از آنچه دخالت های ایران در لبنان خواند اعلام استعفا کرد. ایران چنین دخالت هایی را رد کرده است.