آنتونیو گوترش درباره احتمال سرپیچی ایران از سازمان ملل در زمینه توسعه موشک بالیستیک هشدار داد

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، هشدار داد که ایران با وجود پایبندی به توافق هسته ای، ممکن است برخلاف درخواست سازمان ملل در حال توسعه موشک های بالیستیک خود باشد.

به گزارش آسوشیتدپرس، آنتونیو گوترش در گزارش خود به شورای امنیت افزود که سازمان ملل در حال تحقیق درباره احتمال انتقال موشک‌های بالیستیک توسط ایران به شبه نظامیان شیعه حوثی در یمن است. به گفته وی، ممکن است حوثی ها، این موشک ها را به عربستان سعودی پرتاب کرده باشند.

آنتونیو گوترش افزود، با وجود سخنان دونالد ترامپ درباره احتمال خروج از این توافق، وی از ادامه پایبندی آمریکا به توافق هسته‌ای ایران، اطمینان حاصل کرده است.

از سوی دیگر، عباس عراقچی، معاون وزارت خارجه ایران، گفته است که درجلسه کمیسیون مشترک برجام که روز چهارشنبه در وین برگزار شد، هیات آمریکایی حاضر در این نشست از ادامه پایبندی واشینگتن به برجام خبر داد.

با به پایان رسیدن مهلت ۶۰ روزه کنگره آمریکا برای تصمیم گیری درباره توافق هسته‌ای ایران در روز چهارشنبه، منابع نزدیک به کنگره می‌گویند که قانونگذاران در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای بازگرداندن تحریم‌ها ندارند،‌ و پرونده برجام را برای تصمیم گیری به کاخ سفید فرستاده اند.